5 دلیل اصلی خراب شدن یو پی اس

5 دلیل اصلی خراب شدن یو پی اس

۱۳۹۸ ۰۸ اردیبهشت
0 نظر ثبت شده

امروزه منابع انرژی بدون وقفه (upsها) با قابلیت زیاد طراحی می¬شوند و می توانند تمام خواسته¬های مشتری شما را برآورد کنند. هنوز upsهای قدیمی مورد استفاده قرار گرفته و خراب می¬شوند. در اینجا 5 تا از رایج ترین دلایل خرابی ups بیان شده است و شما می¬توانید با چگونه طولانی کردن طول عمر ups به مشتری خود کمک کنید.

 

اجزاء یو پی اس :

 

1-باطری

عملکرد : فراهم کردن انرژی(برق) زمانیکه انرژی شهری (برق شهر) در دسترس نیست
طول عمر : 3 تا 5 سال
عوامل موثر در طول عمر : محل قرار گرفتن ups - محدوده ی دمای محیط - سیکل فرکانس - نگهداری و تعمیر - ساختار شیمیایی باطری - نحوه نگهداری باتری ها

طول عمر مورد انتظار باطری های VRLA وابسته به محل قرار گیری ups، محدوده ی دما، چرخش، نگهداری و تعمیر، ساختار شیمیایی باطری و ذخیره ی باطری،  متغیر می باشد. کمک به قابل درک بودن این شرایط برای مشتریان و نحوه ی فعال بودن آن، به حداکثر شدن عمر باطری کمک خواهد کرد و آنها را برای هرگونه خرابی  احتمالی انرژی (برق) آماده خواهد کرد. 

 

 

2- فن های تهویه

عملکرد : خنک کننده های upsها
طول عمر : بالای 10 سال
عوامل موثر در طول عمر : بارالکتریکی روی یک واحد - محدوده ی دما - فرکانس استفاده شده - مدت زمان استفاده شده

مشتریان را متقاعد کنید که درجه ی حرارت محیط را در رنج دمایی تعیین شده نگه دارند ( دمای استاندارد کمتر از 25 درجه سانتی گراد)، ups را برای دوره کار غیر عادی نظارت کنید، و upsای انتخاب کنید که بتواند بار متصل شده را تحمل کند.

 


3- خازنهای الکترولیتی

عملکرد : سطوح خارجی و روغن ولتاژ فیلترها
طول عمر : بالای 10 سال
عوامل موثر در طول عمر : محدودی دما - رطوبت هوا

کاهش هر 10 درجه ی سانتیگراد طول عمر خازن را دوبرابر می کند، بنابراین مطمئن شوید که مشتریان دمای محیط را تحت نظارت خود دارند و دما را مابین محدوده ی دمایی تعیین شده نگه میدارند تا طول عمر مورد انتظار افزایش پیدا کند.

 

 

4- مداراهای شامل خازن های عدسی

عملکرد : محافظت کننده¬ی مدارها در مقابل ولتاژهای ناپایدار بیش از اندازه
طول عمر : متغیر
عوامل موثر در طول عمر : وابسته به تعداد و شدت اعوجاج رخ داده

معمولا MOVها بعد از قرار گرفتن در معرض ولتاژهای شدید یا مکرر خراب می شوند. اجازه بدهید مشتریان در مورد خرابی های بالقوه بدانند تا بتوانند فعالانه این مسائل را شناسایی و اصلاح کنند.

 

 

5- رله ها

عملکرد : کمک به انتقال مدهای ups
طول عمر : متغیر
عوامل موثر در طول عمر : چرخش غیرعادی

خرابی تحت شرایط عادی غیرممکن هست، اما راه اندازی یک سخت افزار با عملکرد بد و ناصحیح و معمولا دوره کار بالا موجب استفاده ی مفرط و در نتیجه خرابی شود. ابن رله ها بصورت دوره ای مثلا دو یا سه سال یکبار نیاز به بازبینی و سرویس دارند.

نظرات کاربران
نظر خود را در این باره بنویسید