یوپی اس  مناسب برای دوربین مداربسته

یوپی اس مناسب برای دوربین مداربسته

۱۳۹۷ ۰۷ بهمن
0 نظر ثبت شده

برای صاحبان  منازل و کسب و کار کوچک،  نصب یک سیستم نظارت تصویری یکی از موثرترین راه های محافظت از دارایی ها و جلوگیری از سرقت است. قطع برق مساله ای است که امروزه زیاد با آن درگیر هستیم. در نظر داشته باشید  دقیقا در این زمان اگر در منزل شما سرقت رخ دهد،  دوربین های مدار بسته شما بدون داشتن منبع تغذیه پشیبان، کاملا   بی فایده خواهند بود.  ضمنا  بعضی از سارقان هوشمند  قبل از ارتکاب جرم منبع اصلی برق را قطع می کنند. همچنین گاها برای انجام کارهای الکتریکی  مجبور هستیم تا منبع اصلی برق را قطع کنیم در این هنگام  باز هم دوربین های بدون منبع پشتیبان، کارایی خود را از دست می دهند.

کاملا قابل درک خواهد بود که در این صورت با قطع منبع اصلی کلیه فعالیت­های مربوط به دسترسی از راه دور ، ضبط  صدا، تشخیص حضور و ذخیره ویدیو  در NVR وDVR ، متوقف خواهد شد.

خبرخوب این است که با استفاده از دوربین های با باطری پشتیبان و یا دوربین های امنیتی همراه با UPS،  تمام تنظیمات ذخیره شده  در سیستم  و یا ویدیوهای ذخیره شده در هارد حفظ خواهند شد و دوربین ها بعد از اتصال مجدد برق اصلی ، مانند گذشته به کار خود ادامه خواهند داد و به پیکره بندی مجدد برای اتصال به اینترنت و یا نرم افزارهای تلفن همراه نیازی نخواهد بود.

موارد فوق  جز اهم مواردی هستند که لزوم استفاده از سیستم های امنیتی را به همراه منابع پشتیبان، بیان می کنند.

پنل خورشیدی دوربین مداربسته

 در مقایسه دو روش فوق  باید توجه کنیم  که دوربین های مدار بسته ی همراه با باتری پشتیبان امکان دسترسی گوشی به وای فای دوربین ها - به طور مثال برای  چک کردن زنده- را ندارد زیرا امکان اتصال به اینترنت را نخواهد داشت و همچنین برای روتور نیز نیاز به منبع جداگانه  داریم .

سوالی برای کاربران دوربین های امنیتی وجود دارد که آیا گزینه جایگزینی بهتری برای  استفاده  از دوربین­های IP با  پشتیبانی باتری وجود دارد؟ پاسخ ساده است، البته، از یو پی اس همراه با دوربین ­های مداربسته امنیتی استفاده کنید.

UPS مخصوص دوربین های مدار بسته

هر سیستم امنیتی (CCTV ، زنگ هشدار، کنترل دستی، حصار الکتریکی و...) اگر منبع برق اصلی آن قطع شود  دیگر کارایی خود را نخواهند داشت. در مورد سیستم CCTV  تمام دوربین­ها ، ضبط صداها، نمایشگرها، DVR ها ، NVR ها، مبدل­های سیگنال فعال، سوئیچ­ها و سایر تجهیزات که استفاده از آن­ها در CCTV ضروری است و به منبع تغذیه احتیاج دارند، با اتصال این تجهیزات به UPS در زمان قطعی برق نگرانی نخواهیم داشت.

اگر بخواهیم یک دوربین امنیتی بی سیم خانگی  و یا Poe ایجاد کنیم UPS در این مورد به ما کمک خواهد کرد.

یوپی اس های مختلفی برای سیستم  دوربین های امنیتی در بازار موجود است . برای انتخاب بهترین یو پی اس موارد زیر را مدنظر داشته باشید:

  1. توان مصرفی مورد نیاز خود را به درستی محاسبه کنید تا با محدودیت ولتاژ مواجه نگردید.
  2. مسافت سیستم های امنیتی را درنظر بگیرید تا افت ولتاژ مشکل ساز نشود. در ادامه مطلب به وسیله ی جداولی درصد افت ولتاژ متناسب با فاصله و توان UPS های متفاوت  بیان خواهد شد.
  3. زمان وقفه برای NVR ها و DVR ها کوتاه باشد که به محض قطع شدن منبع برق اصلی ، UPS وظیفه پشتیبانی را به عهده گیرد.
  4. اگر بودجه شما اجازه دهد برای داشتن زمان پشتیبانی بیشتر یوپی اس های با ظرفیت بالاتر، مناسبتر خواهند بود.

درصد افت ولتاژ متناسب با  مقطع سیم و مسافت اتصالات بین  UPS های متنوع و دوربین­های مدار بسته و یا  کامپیوترها

 

ups 650VA

ups 650va

 

ups 1000va

ups 1000va

 

ups 1200VA

ups 1200va

 

ups 2400VA

ups 2400VA

 

دوربین های مدار بسته برای حفاظت از  تنظیمات اولیه ،ویدیو های ذخیره شده در هارد و  برای کارکرد پیوشته حتی در زمان قطع منبع اصلی نیاز ضروری به داشتن یو پی اس دارند.

هنگام انتخاب ups  مناسب برای دوربین های مداربسته موارد زیر را در نظر داشته باشید.

  1.  توان مورد نیاز را به دقت محاسبه کنید
  2. فاصله تجهیزات را به گونه ای تعیین کنید که افت ولتاژ اتصالات بیشتر از حد مجاز نشود.
  3. فاصله زمان برقراری مجدد ولتاژ توسط یو پی اس کوتاه باشد.
  4. نهایتا برای افزایش زمان  پشتیبانی  از یو پی اس با ظرفیت بالاتر استفاده کنید.

 

 

  

 

نظرات کاربران
نظر خود را در این باره بنویسید